قیمت انواع هود آزمایشگاهی

خانه    بلاگ      قیمت انواع هود آزمایشگاهی
هود آزمایشگاهی

هود شیمیایی ، تجهیزات آزمایشگاهی است که برای محافظت از پرسنل آزمایشگاه، نمونه های آزمایشگاهی و تمیز و ضدعفونی هوای آزمایشگاه استفاده می شود. امروزه یکی از استانداردهای اصلی هر آزمایشگاهی داشتن هود شیمیایی مناسب است. زیرا معمولاً آزمایشات زیادی در آزمایشگاه ها انجام می شود و هوای داخل آزمایشگاه به نوعی آلوده خواهد شد. پس این هوا باید به نحوی به بیرون رانده و تمیز شود.

هود شیمیایی با استفاده از فن های ساده یا فن های سانتریفیوژ هوای آلوده داخل آزمایشگاه را هدایت و دفع می کند. و در صورت عدم امکان کانال سازی، آزمایشگاه از فیلترهای کربنی برای از بین بردن میکروب ها و … استفاده می کند و قدرت و کیفیت هود شیمیایی در درجه اول به قدرت فن و عملکرد آن بستگی دارد. هرچه آزمایشگاه شما بزرگتر باشد، باید از هودهای بزرگتر و فن های قدرتمندتر استفاده کنید. اگر طبق تشخیص کارشناس یک هود شیمیایی جوابگوی نیاز آزمایشگاه نباشد از دو یا چند هود شیمیایی استفاده می شود.

هود شیمیایی مدل های مختلفی دارد و در کارشناس آزمایشگاه باید تشخیص دهد که کدام نوع هود برای آزمایشگاه مورد نظر مناسب است. علاوه بر تهویه مطبوع آزمایشگاهی، نمونه های آزمایشگاهی زیادی وجود دارد که برای ماندگاری بیشتر به هودهای شیمیایی نیاز دارند. و باید در محل مخصوصی در مقابل فن ها و جریان هوای دستگاه قرار گیرند. تهویه هوا و عبور هوای تمیز از نمونه ها از رشد میکروب ها و باکتری ها بر روی نمونه ها جلوگیری می کند.

مشخصات فنی هود آزمایشگاهی

مشخصات فنی هود آزمایشگاهی با توجه به امکانات و تجهیزات آن تعیین خواهد شد. در ادامه به بررسی جنبه های مهم این ویژگی ها می پردازیم.

ابعاد هود شیمیایی

یکی از مهم ترین مواردی که در مشخصات فنی هود آزمایشگاهی در نظر گرفته می شود، ابعاد هود شیمیایی می باشد. ابعاد هود شیمیایی به دو صورت ابعاد خارجی و داخلی ارائه می شود. هود شیمیایی معمولا در 3 نوع تک (عرض 120 سانتی متر)، دوتایی (150 سانتی متر) و سه تایی (180 سانتی متر) طراحی می شود. هود شیمیایی اگر کمد داشته باشد ارتفاع بیشتری دارد و اگر کمد نداشته باشد می توان آن را روی یکی از میزهای آزمایشگاه قرار داد. ارتفاع دستگاه حدود 2 متر و ارتفاع داخلی دستگاه حدود 1 متر می باشد. عمق داخلی دستگاه حدود 60 سانتی متر، عمق خارجی حدود 80 سانتی متر است. جنس بدنه از فولاد بسیار مقاوم با رنگ الکترواستاتیک به ضخامت 1.5 میلی متر می باشد.

انواع هود آزمایشگاهی در پویش شیمی رسام البرز

نوع هود شیمیایی

بدنه خارجی دستگاه از فولاد ضد زنگ ساخته شده و بسیار مقاوم است. بدنه داخلی دستگاه استیل بوده و در برابر انواع مواد شیمیایی بسیار مقاوم است. کف محفظه از پلیمر مرغوب، سرامیک ضد اسید یا گرانیت ساخته شده است.

فن سانتریفیوژ هود شیمیایی

فن سانتریفیوژ هود شیمیایی معمولا در دو برند می باشد. روزنبرگ آلمان و ندرمن سوئد. اکثر فن های مورد استفاده در سانتریفیوژهای هود شیمیایی 1400 دور در دقیقه و 2800 دور در دقیقه هستند.

لوازم جانبی هود شیمیایی

  • درب شیشه ای ضد انفجار و ضد اسید
  • شیر آب، شیر گاز و سینک استیل ضد زنگ مقاوم در برابر انواع خوردگی
  • شیشه پلکسی با وزنه تعادل
  • کابین و کمد برای نگهداری تجهیزات آزمایشگاهی

قیمت هود شیمیایی آزمایشگاهی

قیمت هود شیمیایی آزمایشگاهی به ابعاد، نوع دستگاه، نوع سانتریفیوژ، برند، مدل و نوع سانتریفیوژ بستگی دارد. برای اطلاع از قیمت این محصول با شماره هایی که در سایت قرار داده ایم تماس بگیرید.

مدل هود شیمیایی

هودهای شیمیایی در اندازه ها و مدل های مختلفی وجود دارد. اما به طور کلی هود شیمیایی در دو مدل کلی ساخته می شود. و با توجه به نیاز آزمایشگاه و نظر کارشناس باید مدل مناسبی از هود برای آزمایشگاه انتخاب و خریداری شود. مدل هود شیمیایی برای مدیر آزمایشگاه بسیار مهم است. زیرا مدل انتخابی باید دارای کارایی کافی و از نظر قیمت و مکان مناسب باشد. در ادامه به شرح و معرفی دو مدل هود شیمیایی می پردازیم.

  • هود شیمیایی کانال دار
  • هود شیمیایی بدون کانال

هود شیمیایی کانال دار

در هود شیمیایی مجرای هوای آزمایشگاهی که توسط فن ها مکیده شده است باید به بیرون هدایت شود. برای هدایت هوا به خارج از کانال استفاده می شود. هنگامی که قرار است یک هود شیمیایی کانالی برای آزمایشگاه خریداری شود، قسمتی از آزمایشگاه که قرار است هود شیمیایی در آن قرار گیرد باید کانالیزه شود و به بیرون و هوای آزاد هدایت شود.

در آزمایشگاه هایی که با مواد شیمیایی و سمی سروکار دارند و بخارات شیمیایی و سمی زیادی در فضای آزمایشگاه وجود دارد از هود شیمیایی کانال دار استفاده می شود. در اکثر آزمایشگاه هایی که امکان اجرای کانال کشی در ساختمان آزمایشگاه وجود دارد، استفاده از این مدل در محیط آزمایشگاه توصیه می شود.

راهنمای خرید هود آزمایشگاهی

هود شیمیایی بدون کانال

در هود شیمیایی بدون داکت نیازی به کانال کشی در ساختمان آزمایشگاه نیست. در هود شیمیایی بدون کانال از فیلتر کربن برای جذب گازها و بخارات شیمیایی استفاده می شود. هنگام خرید هود آزمایشگاهی همیشه این سوال در بین کاربران وجود دارد که آیا هود شیمیایی بدون کانال توانایی کافی برای جذب تمام بخارات سمی موجود در هوا را دارد یا خیر؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید تعیین کنید که چه مقدار گاز و بخار در آزمایشگاه شما تولید می شود.

اگر در آزمایشگاه خود از مواد سمی استفاده می کنید، بهتر است از هود شیمیایی مجرای استفاده کنید. یکی از مزایای اصلی هود شیمیایی بدون کانال این است که قیمت کمتری دارد. زیرا نیازی به هزینه کانال کشی فضای داخلی آزمایشگاه ندارد. البته در خرید هود شیمیایی بدون کانال باید به کیفیت و استحکام فیلترهای کربنی داخل دستگاه توجه کرد. فیلترها باید به موقع و دقیقاً در زمان دریافت تعویض شوند.

انواع هود شیمیایی

هود شیمیایی را می توان بر اساس جنس بدنه و ظاهر دستگاه به چهار دسته تقسیم کرد:

  • هود شیمیایی استیل
  • هود شیمیایی PVC
  • هود شیمیایی ام دی اف
  • هود فلزی شیمیایی

هود شیمیایی استیل

هود شیمیایی استیل از فولاد ساخته شده است. فولاد خنثی و بدون زنگ زدگی است و با مواد شیمیایی ترکیب نمی شود. و در برابر رطوبت، بخار آب و سایر گازهای سمی بسیار مقاوم است. اگر مواد شیمیایی روی آن ریخته شود به راحتی قابل شستشو و تمیز است. هنگامی که آزمایش هایی را با مواد اسیدی با فاکتور بالا و تولید بخارات سمی و رطوبت بالا انجام می دهیم، از هود فولادی شیمیایی استفاده می شود. نقطه ذوب فولاد 1023 درجه سانتیگراد است و به راحتی می توان از آن برای آزمایشاتی که با گرما و دمای بالا سر و کار دارند استفاده کرد.

مقاله پیشنهادی : تفاوت هود لامینار تیپ 1 و تیپ 2

هود شیمیایی PVC

هود شیمیایی PVC از بدنه PVC ساخته شده است. PVC یک پلیمر ترموپلاستیک است که سخت و مقاوم است. این نوع هود شیمیایی ضد ضربه، مقاوم در برابر حرارت و آتش، ضد آب، سبک وزن، قابل شستشو و ضد زنگ می باشد. این نوع هود شیمیایی زمانی استفاده می شود که مواد شیمیایی بخار سمی و رطوبت بالا تولید می کنند. در صورت وجود بخارات سمی یا رطوبت بسیار بالا بهتر است از هود استیل شیمیایی استفاده کنید. پیشنهاد به شما: انکوباتور

هود شیمیایی ام دی اف

هود شیمی ام دی اف با بدنه ام دی اف ساخته شده است. و بیشتر در آزمایشگاه های معمولی که با مواد شیمیایی معمولی و مواد شیمیایی با بخارات متوسط سمی و اسیدی سروکار دارند استفاده می شود.

هود فلزی شیمیایی

هود فلزی شیمیایی نیز با بدنه فلزی و برای مصارف معمولی استفاده می شود. هود شیمیایی فلزی و ام دی اف به دلیل قیمت مناسب و استفاده عمومی از پرمصرف ترین هودهای شیمیایی در بازار هستند. البته محفظه داخلی اکثر هودهای شیمیایی به دلیل پایداری و مقاومت بالا از فولاد ساخته شده است.

رعایت نکات ایمنی هنگام استفاده از هود شیمیایی

  • قبل از استفاده از هود شیمیایی، مطمئن شوید که فن و سانتریفیوژ به درستی کار می کنند.
  • از قرار دادن چیزهای زیاد و به هم ریختگی در جلوی دریچه دستگاه خودداری کنید. زیرا گرد و غبار زیاد مانع از گردش مناسب هوا می شود و ممکن است به خوبی تهویه نشود.
  • قبل از استفاده، داخل دستگاه را با اسید پرکلریک بشویید.
  • هنگام اتصال به پریز برق بهتر است از محافظ برق استفاده کنید.
  • هنگام استفاده از هود شیمیایی، بهتر است شیشه را در وضعیت استاندارد خود قرار دهید.

خرید هود شیمیایی

هنگام خرید هود شیمیایی باید نکات مهمی را در نظر بگیرید. ابتدا باید تعیین کنید که چه مقدار بخار سمی و چه میزان آلودگی در آزمایشگاه شما تولید می شود. هود شیمیایی که خریداری می کنید باید بتواند محیط آزمایشگاه شما را تمیز کند. در چنین مواقعی باید به قدرت فن توجه کرد. فضای آزمایشگاهی باید در نظر گرفته شود. در مواردی که میزان آلودگی کمتر است و امکان کانال کشی وجود ندارد، بهتر است هود شیمیایی بدون داکت خریداری شود و به قدرت فیلترهای کربنی دستگاه نیز توجه شود.

برای خرید هود شیمیایی مواردی مانند برند دستگاه، ابعاد آن و سایر تجهیزات از اهمیت ویژه ای برخوردار است و بستگی به نوع آزمایشگاه و انتظاراتی که از هود شیمیایی دارد دارد. برای خرید هود شیمیایی و انواع تجهیزات آزمایشگاهی در کرج با قیمت مناسب با کارشناسان ما در پویش شیمی رسام البرز تماس بگیرید و در انتخاب بهترین هود شیمیایی برای آزمایشگاه خود از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

 

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

0
X