مواد شیمیایی آزمایشگاهی

خانه    مواد شیمیایی آزمایشگاهی

برند مِرک

برند زیگما

برند Liofilchem

برند Condalab

برند ایبرسکو

برند پارس شیمی ابتکار

برند Chromagar

برند Carlo erba

برند واهب

مواد شیمیایی آزمایشگاهی

در آزمایشگاه های مختلف به مواد متنوعی نیاز است که از جمله آن ها می توان به مواد شیمیایی آزمایشگاهی اشاره کرد. شرکت پویش شیمی رسام البرز تمامی مواد شیمیایی که در آزمایشگاه مورد نیاز است، در اختیار شما قرار می دهد. در ادامه اطلاعات بیشتری در این باره به شما ارائه می دهیم.

مواد شیمیایی آزمایشگاهی چه موادی هستند؟

به مجموعه ای از مواد شیمیایی که در آزمایشگاه های پزشکی، تحقیقاتی، دارویی و … مورد استفاده قرار می گیرند، مواد شیمیایی آزمایشگاهی گفته می شود. این دسته از مواد شیمیایی حساسیت بالایی دارند و در صورتی که از برندهای نامعتبر و دارای کوچک ترین ناخالصی تهیه شده باشند، در نتیجه تحقیقات تاثیر منفی خواهند گذاشت. از رایج ترین مواد شیمیایی که در آزمایشگاه استفاده می شود می توان به این موارد اشاره کرد: اتانول، استون، آب دیونیزه، انواع نمک ها، تولوئن و …

اهمیت مواد شیمیایی در آزمایشگاه چیست؟

همانطور که بیشتر افراد می دانند مواد شیمیایی در آزمایشگاه ها نقش بسیار مهمی ایفا می کنند. برای هر نوع آزمایشی نیاز به یک یا چندین ماده شیمیایی است به طوری که اگر این مواد نباشند، آزمایش مورد نظر انجام نخواهد شد. با توجه به اهمیت همین موضوع، شرکت پویش شیمی رسام البرز به ارائه تمامی نیاز شما در این زمینه اقدام کرده است.

 

مواد شیمیایی آزمایشگاهی به چه دسته هایی تقسیم می شوند؟


مواد شیمیایی آزمایشگاهی بطور کلی به سه دسته جامد، مایع و گاز تقسیم می شوند. اما همین سه گروه نیز به دسته های جداگانه ی مواد شیمیایی معدنی و مواد شیمیایی آلی طبقه بندی می شوند.
مواد شیمیایی آلی و مواد شیمیایی معدنی، از لحاظ میزان خلوص با یکدیگر متفاوت اند، و به موارد زیر طبقه بندی می شوند:
• GR
• ACS
• BioChemistry
• HPLC
• Extra pure.

انواع تجهیزات آزمایشگاهی در شرکت پویش شیمی رسام البرز

در شرکت پویش شیمی رسام البرز چه برندهای مواد شیمیایی عرضه می شود؟

 

همانطور که در بالا اشاره کردیم توجه به برندی که از آن مواد شیمیایی آزمایشگاهی تهیه می شود، از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا در صورت هر گونه ناخالصی در این مواد، نتیجه آزمایشات تغییر خواهد کرد و افراد را به اشتباه خواهند انداخت. با توجه به همین مسئله، شرکت پویش شیمی رسام البرز از بهترین برند های مواد شیمیایی آزمایشگاهی محصولات مورد نیاز شما را تهیه کرده تا با خیالی آسوده به فعالیت های تحقیقاتی و … خود بپردازید. در ادامه به معرفی این برندها می پردازیم.

برند واهب

شرکت واهب چندین سال است که در زمینه تولید و تامین مواد شیمیایی آزمایشگاهی فعالیت دارد و یکی از بهترین برندها در این زمینه به حساب می آید. این شرکت از سال 1372 فعالیت خود را در زمینه تولید مواد شیمیایی، سیستم های تصفیه آب و ساخت کیت های آنالیز آب شروع کرده است. شرکت واهب توانسته با کمک کادر مجرب و متخصصی که دارد در این زمینه، بهترین محصولات را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد. سطح کیفیت این محصولات بالا است به همین دلیل موفق شده است گواهینامه ها و تاییدیه های مختلفی را از مراکز علمی و پژوهشی دریافت نماید.

برند مرک

از دیگر برندهای بسیار معتبر در زمینه تولید مواد شیمیایی آزمایشگاهی، برند مرک نام دارد. این شرکت در آلمان تاسیس شده و از قدیمی ترین و مشهور ترین شرکت ها در این زمینه به حساب می آید. شخصی به نام مرک در سال 1668 میلادی در آلمان ابتدا یک داروخانه تاسیس کرد. سپس در طی سالیان بعد این داروخانه را گسترش داد تا جایی که در سال 1890 جانشین های او توانستند چندین دارو و مواد شیمیایی اولیه را تولید کنند. تا کنون و در طی زمان، این شرکت با مشکلات گوناگونی مواجه شده اما توانسته تا الان کیفیت محصولات خود را در سطح بالایی حفظ نماید تا جایی که امروزه در مراکز مختلف تحقیقاتی به عنوان مرجع و رفرنس اصلی به حساب می آید و تا کنون در 70 کشور دنیا شعبه داشته و در حال فعالیت می باشد.

شرکت پویش شیمی رسام البرز از میان برندهای مختلف، سه برند مشهور و معتبر واهب و مرک را انتخاب کرده است و محصولات و مواد شیمیایی را از این برندها تهیه می کند و در اختیار شما مصرف کنندگان عزیز قرار می دهد زیرا کیفیت و اصالت محصول و رضایت مشتری برای ما اهمیت زیادی دارد.

لیست مهم ترین مواد شیمیایی آزمایشگاهی

همانطور که گفتیم برای انجام آزمایشات مختلف نیاز به یک سری مواد شیمیایی داریم. در ادامه لیست مهم ترین مواد شیمیایی که در آزمایشگاه مورد نیاز است را در اختیار شما قرار می دهیم.

محلول پتاسیم هیدروکساید: 

این محلول که به پتاس نیز شناخته می شود یک ترکیب معدنی با فرمول KOH می باشد که از جمله قوی ترین بازها به حساب می آید و کاربردهای زیادی در صنعت دارد به عنوان مثال برای خنثی سازی اسیدها استفاده می شود.

محلول استاندارد مس:

محلول استاندارد مس یک محلول است که دقیقاً حاوی یک غلظت مشخص از مس است. به عبارت دیگر، مقدار مشخصی از مس در هر واحد حجم این محلول وجود دارد. برای تهیه محلول استاندارد مس، می‌توانید مقدار دقیقی از مس را با استفاده از یک ترکیب شیمیایی معین در آب حل کنید.

محلول استاندارد کبالت:

محلول استاندارد کبالت نیز همانند محلول استاندارد مس، به محلولی اطلاق می‌شود که دارای غلظت معینی از کبالت است. برای تهیه محلول استاندارد کبالت، می‌توانید از سولفات کبالت (CoSO4) استفاده کنید. در این روش، یک مقدار دقیق از سولفات کبالت را در آب حل می‌کنید و با توجه به حجم وزنی حاصل، غلظت مورد نظر خود را به دست می‌آورید.

محلول ORP:

محلول ORP یا محلول پتانسیل اکسیداسیون-اصلاح (Oxidation-Reduction Potential)، یک محلول الکترولیتی است که برای اندازه‌گیری پتانسیل اکسیداسیون-اصلاح در سیستم‌های شیمیایی استفاده می‌شود. این محلول شامل یک غلظت معین از یون‌های فلزی مانند فلزات و نیز یون‌های هیدروژن (H+) و هیدروکسید (OH-) است.

محلول ید: 

این محلول عنصری شیمیایی است که به مقدار کمی در آب حل شده و در امور مختلفی از جمله پزشکی و … مورد استفاده قرار می گیرد.

محلول سریم سولفات:

محلول سریم سولفات، یک محلول است که به‌عنوان یک استاندارد برای تعیین غلظت و الکترود مناسب برای اندازه‌گیری پتانسیل اکسیداسیون-اصلاح (ORP) در آزمایشگاه‌ها استفاده می‌شود. این محلول شامل یک غلظت معین از سریم سولفات (SrSO4) و یون‌های هیدروژن (H+) و هیدروکسید (OH-) است.

آب اکسیژنه: 

نام دیگر آن هیدروژن پراکسید و مایعی شفاف تقریبا بی رنگ یا آبی کمرنگ است و کاربردهای زیادی در آزمایشگاه دارد.

اسید استیک:

 این ماده قابل ترکیب شدن با سایر حلال های قطبی و غیر قطبی است. بویی تند و ترش مانند دارد و بدون رنگ است.

اسید بوریک: 

نوعی اسید ملایم به حساب می آید. در آب حل می شود، خاصیت گند زدایی دارد و در دمای 236 درجه سانتی گراد قابل ذوب شدن است.

ان هگزان:

 این ماده شیمیایی کاربردهای زیادی در صنعت، آزمایشگاه و … دارد و به عنوان یک حلال پر مصرف مورد استفاده قرار می گیرد.

پتاسیم سولفات:

 این ماده شیمیایی به طور معمول به صورت پودر یا کریستال یا گرانول سفید و بی رنگ می باشد و مزه ای تلخ و شور دارد. به راحتی در آب حل می شود اما در اتانول قابلیت حل شدن ندارد.

پتاسیم یدید: 

این ماده شیمیایی ظاهری بی رنگ و طعمی بسیار تلخ و نمکی دارد و در دمای 1330 درجه سانتی گراد به جوش رسیده و در دمای 681 درجه سانتی گراد ذوب می شود.

دی اتیل اتر مرک:

 این ماده از خانواده اترها و مایعی قابل اشتعال، بی رنگ و بسیار فرار می باشد که به عنوان حلال در آزمایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

گلیسرول: 

یا گلیسیرین ماده ای شیرین و غیر سمی که به عنوان میانجی و واسطه شیمیایی کاربرد دارد.

متانول: 

یکی از سه ماده شیمیایی مهم در سراسر دنیا است که مواد زیادی از آن مشتق می شود و بی رنگ بود و بدون بو می باشد و در صنعت، آزمایشگاه و … کاربردهای بسیار زیادی دارد.

محلول فهلینگ B، A:

محلول فهلینگ B و A، محلول‌هایی هستند که برای تشخیص پروتئین‌ها در الکتروفورز ژلی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این محلول‌ها شامل مخلوطی از اسید فسفریک، فرمالدهید و رنگ‌دانه‌هایی مانند بلو کوماسی (Coomassie blue) هستند.

آب مقطر: 

این ماده کاربرد های زیادی در آزمایشگاه داشته و در شستشوی ابزار، ساخت محیط کشت، اندازه گیری الکترولیت، تهیه محلول ها و معرف ها و … مورد استفاده قرار می گیرد.

در این قسمت، برخی از مهم ترین مواد شیمیایی که در آزمایشگاه مورد استفاده قرار می گیرد را به شما معرفی کردیم. بسیاری از این مواد را می توانید از شرکت ما خریداری نمایید و از کیفیت محصول و اعتبار برند تولید کننده آن، مطمئن باشید.

لیست تیترازول های عرضه شده در شرکت پویش شیمی رسام البرز

تمامی تیترازول هایی که در شرکت ما وجود دارند از برند مرک هستند. در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

تیترازول اسید سولفوریک 1/. نرمال:

این ماده تقریبا محلول آبی اسید سولفوریک است با غلظت 1/0 نرمال. محلولی اسیدی و بدون رنگ و بو است. در آب حل می شود و در این حین، گرمای کمی آزاد می کند.

تیترازول سدیم تیو سولفات 0.1 نرمال:

ازتیترازول سدیم تیوسولفات 0.1 ، در تیتراسیون و حجم سنجی ها استفاده می شود.

تیترازول سود 1/0 نرمال:

این ماده که با نام تیترازول سدیم هیدروکسید نیز شناخته می شود و دارای غلظت 1/0 نرمال می باشد. محلولی آبی و بی رنگ بوده و خاصیت بازی دارد.

تیترازول سود 1 نرمال:

همان تیترازول سدیم هیدروکسید است که غلظت 1 نرمال دارد و برای تیتراسیون محلول های اسیدی با غلظت نامشخص مورد استفاده قرار می گیرد.

تیترازول نیترات نقره 1/0 نرمال:

این محلول آبی بدون رنگ و بو است، نسبت به نور حساس است و در تیتراسیون رسوبی کاربرد دارد.

تیترازول کلریدریک 1/0 نرمال:

این ماده محلولی آبی با خاصیت اسیدی، بی رنگ و قابل انحلال در آب می باشد.

تیترازول کلریدریک 1 نرمال:

محلول تیترازول آزمایشگاهی، یک محلول است که برای تعیین دقیق غلظت مواد در محلول‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

 

 

طبقه بندی مواد شیمیایی آزمایشگاهی

طبقه‌بندی مواد شیمیایی آزمایشگاهی معمولاً بر اساس ویژگی‌های مختلفی انجام می‌شود، از جمله خواص فیزیکی و شیمیایی، ساختار مولکولی، رفتار در شرایط مختلف محیطی و تأثیرات سلامتی. در ادامه چندین روش معمول برای طبقه‌بندی مواد شیمیایی آزمایشگاهی را بررسی می کنیم:

1. طبقه بندی مواد شیمیایی آزمایشگاهی بر اساس نوع مولکول‌ها:

همانطور که پیشتر گفتیم، مواد شیمیایی آزمایشگاهی می‌توانند به دو دسته آلی و غیرآلی تقسیم شوند. مواد آلی حاوی ذرات کربن هستند، در حالی که مواد غیرآلی شامل موادی مانند آب، نمک‌ها و سنگ‌ها هستند.

2. طبقه بندی مواد شیمیایی آزمایشگاهی بر اساس فرمول شیمیایی:

مواد شیمیایی آزمایشگاهی معمولاً بر اساس ترکیبات شیمیایی خود مانند عناصر و ترکیبات مولکولی طبقه‌بندی می‌شوند. به عنوان مثال، ترکیبات آلی می‌توانند بر اساس تعداد اتم‌های کربن و نوع اتصالات شیمیایی طبقه‌بندی شوند.

3. طبقه بندی مواد شیمیایی آزمایشگاهی بر اساس خواص فیزیکی:

مواد شیمیایی آزمایشگاهی ممکن است بر اساس خواصی مانند نقطه جوش، نقطه ذوب، چگالی و رنگ طبقه‌بندی شوند.

4. طبقه بندی مواد شیمیایی آزمایشگاهی بر اساس استفاده یا کاربرد:

مواد شیمیایی آزمایشگاهی معمولاً بر اساس کاربردهایشان مانند داروها، حفاظتی، صنعتی و غیره طبقه‌بندی می‌شوند.

5. طبقه بندی مواد شیمیایی آزمایشگاهی بر اساس خطرات سلامتی:

مواد ممکن است بر اساس خطراتی که برای سلامتی انسان یا محیط زیست دارند، طبقه‌بندی شوند. به عنوان مثال، مواد سمی، قابل اشتعال یا موادی که احتمال دارند باعث آلرژی یا تحریک پوست شوند.

6 . طبقه بندی مواد شیمیایی آزمایشگاهی بر اساس رفتار شیمیایی:

مواد شیمیایی آزمایشگاهی ممکن است بر اساس واکنش‌هایی که انجام می‌دهند، مانند اسیدی یا بازی بودن، طبقه‌بندی شوند.


هر یک از این روش‌ها می‌تواند در طبقه‌بندی مواد شیمیایی آزمایشگاهی مفید باشد و به تحلیل و شناخت بهتر مواد کمک کند.
اما فراموش نکنید، که تمام ویژگی های مواد شیمیایی آزمایشگاهی بر روی برچسب روی محصول درج می شود.

مصرف مواد شیمیایی آزمایشگاهی


مواد شیمیایی آزمایشگاهی را ابتدا به صورت ترکیب های مختلف شیمیایی درآورده و سپس در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می دهند.
برخی از این ترکیبات شیمیایی در صنایعی مانند: مواد غذایی، شوینده های دندان(خمیردندان ها)، دارویی و پزشکی ( آب اکسیژنه)، لوازم آرایش، کشاورزی(کودهای شیمیایی) و … استفاده می کنند.

قیمت مواد شیمیایی آزمایشگاهی چقدر است؟


در آزمایشگاه های مختلف پزشکی، دارویی، تحقیقاتی، کشاورزی و … از مواد شیمیایی مختلفی استفاده می شود. هر کدام از این مواد ویژگی ها و کاربرد خاصی دارند در نتیجه قیمت آن ها نیز متفاوت خواهد بود. برای آن که از قیمت محصول مورد نظرتان اطلاع پیدا کنید می توانید در سایت شرکت ما جستجو نمایید و یا آن که از کارشناسان مربوطه راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

 

مواد شیمیایی آزمایشگاهی را از کجا تهیه کنیم؟

به منظور خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی به خاطر داشته باشید، که برند ماده شیمیایی مورد نظر و تاریخ تولید و انقضای آن بر روی محصول درج شده باشد.
تا قبل از حضور پویش شیمی رسام البرز، خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی یکی از مهم ترین چالش های صنایع بزرگ بوده است. اما امروزه به کمک مجموعه پویش شیمی رسام البرز خرید انواه مواد شیمیایی آزمایشگاهی و ابزار، لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی یک راهکار ساده و همیشه در دسترس دارد و آ« پویش شیمی رسام البرز است.
پویش شیمی رسام البرز مفتخر است اعلام کند که در زمینه فروش انواع مواد شیمیایی آزمایشگاهی با برند های مطرح دنیا مانند: مرک، زیگما، کارلو ابرا و … همواره نامدار بوده است.
شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت ها با مشاوران ما در مجموعه پویش شیمی رسام البرز تماس بگیرید.

0
X