تیترازول آزمایشگاهی چیست؟ قیمت خرید و فروش و استفاده از آن

خانه    بلاگ      تیترازول آزمایشگاهی چیست؟ قیمت خرید و فروش و استفاده از آن
تیترازول آزمایشگاهی چیست؟ قیمت خرید و فروش و استفاده از آن

تیترازول آزمایشگاهی یا محلول استاندارد حجمی محلولی است که برای تعیین دقیق غلظت سایر مواد در محلول ها استفاده می شود. این محلول در آزمایشگاه های شیمی تجزیه برای تیتراسیون، آنالیزهای طیف سنجی یا طیف سنجی استفاده می شود. به همین دلیل یکی از پرکاربردترین تجهیزات آزمایشگاهی محسوب می شود.

محلول های تیترازول آزمایشگاهی در غلظت های مشخص و بسیار دقیق تولید می شوند و به صورت آمپول یا در ظروف پلی اتیلن در بسته ارائه می شوند. غلظت تیترازول معمولاً به صورت mol/L یا مولاریته بیان می شود. علاوه بر این، واحدهای مول در دسی متر مکعب (mol/dm3) یا کیلومول بر متر مکعب (kmol/m3) نیز برای بیان غلظت این محلول استفاده می شود.

مولاریته این محلول معمولاً 1 و 0.1 نرمال تعیین می شود. آمپول های حاوی تیترازول بسته به نوع آن می توانند پلاستیکی یا شیشه ای باشند.

جالب است بدانید که:

تیترازول بیشتر به عنوان محلول استاندارد حجمی در تیتراسیون حجمی استفاده می شود. در تیتراسیون حجمی با استفاده از واکنش بین محلول استاندارد و آنالیت، غلظت دقیق مواد ناشناخته تعیین می شود.

در آنالیزهای طیف سنجی یا طیف سنجی، محلول های استاندارد با غلظت های مختلف تولید و تحت طیف سنجی قرار می گیرند. به این ترتیب منحنی استانداردی به دست می آید که با استفاده از آن می توان غلظت ماده مجهول را بر اساس شدت جذب آن در طیف سنجی تعیین کرد.

در شیمی تجزیه به محلول استانداردی گفته می شود که در آن غلظت عنصر یا ماده به طور دقیق مشخص باشد. این محلول از ماده استاندارد اولیه تهیه شده است که ماده ای بسیار خالص، پایدار و بدون آب است. کاربرد اصلی تیترازول در تیتراسیون است. تیتراسیون روشی ساده و مناسب برای تعیین غلظت مواد است.

تیترازول آزمایشگاهی

پیش از این در مجله علمی دنیای شیمی و فیزیک، تجهیزات ایمنی آزمایشگاه، دستگاه های آزمایشگاهی مانند دستگاه تقطیر آب، هود، اجاق، رفرکتومتر و … و لوازم آزمایشگاهی مانند پارافیلم، پتری دیش، روکش آزمایشگاه، قابلمه چینی، و غیره مورد بررسی قرار گرفته است. .

برای ثبت سفارش و خرید با کارشناسان ما در پویش شیمی رسام البرز تماس اصل فرمایید

معرفی انواع تیترازول آزمایشگاهی یا محلول استاندارد حجمی

محلول تیترازول یا محلول استاندارد حجمی برای سهولت تیتراسیون و تعیین غلظت ترکیبی استفاده می شود. انجام یک تیتراسیون دقیق و معتبر به استفاده از یک تیترازول استاندارد برای اندازه گیری غلظت دقیق مواد ناشناخته بستگی دارد. برای این منظور برخی از شرکت ها تیترازول هایی را تهیه کرده اند که به طور گسترده در آزمایشگاه های صنعتی و شیمیایی استفاده می شود. این تیترازول ها عبارتند از:

  • اسید هیدروکلریک تیترازول (HCl)
  • تیترازول ید (I2)
  • سدیم تیترازولیوم (NaOH)
  • اسید سولفوریک تیترازول 0.1 نرمال (H2SO4)
  • تیترازول نیترات نقره (AgNO3)
  • تیترازول اتیلن دی آمین تترااستیک اسید،  edta (C10H16N2O8)
  • بافر تیترازول
  • پتاسیم تیترازول (KOH)
  • اسید اگزالیک تیترازول (C2H2O4)
  • سدیم تیترازول تیوسولفات (Na2S2O3)

ویژگی های تیترازول های استاندارد چیست؟

قبل از استفاده از انواع مختلف تیترازول در فرآیندهای تیتراسیون، نکات زیر باید در نظر گرفته شود:

  • غلظت تیترازول باید در طول زمان ثابت بماند.
  • با توجه به نحوه استفاده از تیترازول، سرعت واکنش آن با نمونه باید نسبتاً سریع باشد تا پس از افزودن، زمان زیادی برای مشاهده نتیجه صرف نشود.
  • باید به گونه ای باشد که واکنش بین ماده استاندارد و نمونه به طور کامل انجام شود.
  • باید این ویژگی را داشته باشد که بتواند استوکیومتری واکنش را به طور کامل و با نسبت مشخص بنویسد.
  • باید روشی وجود داشته باشد که توسط آن نقطه تعادل، یعنی زمانی که کل نمونه با تیتر واکنش می دهد، به راحتی قابل شناسایی باشد.

قیمت خرید و فروش انواع آزمایشگاهی تیترازول

افرادی که به طور منظم و دقیق آنالیزهایی را برای تعیین غلظت مواد ناشناخته انجام می دهند، خرید تیترازول آزمایشگاهی روش بسیار مناسبی است. به دلیل استفاده زیاد از این محلول ها، بسیاری از شرکت های داخلی و خارجی آن ها را تولید می کنند.

همانطور که قبلا ذکر شد، این محلول در ظروف پلی اتیلن در بسته و آمپول های پلاستیکی یا شیشه ای ارائه می شود. قیمت خرید و فروش این محصول با توجه به ترکیب و نوع مواد، غلظت و بسته بندی متفاوت است. شرکت آلمانی مرک یکی از معروف ترین و محبوب ترین شرکت های تولید کننده این محصول می باشد.

نمونه های تولید داخل کشور ارزانتر از نمونه های خارجی است. بنابراین خرید این محصولات علاوه بر حمایت از تولید داخل، به صرفه جویی ارزی نیز کمک می کند

توجه:

فروشگاه پویش شیمی رسام البرز عرضه‌کننده مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی، مفتخر است انواع تیترازول ها را با کیفیتی تضمین شده و قیمتی مناسب به تمامی خریداران در سراسر کشور تحویل نماید

تیتراسیون چیست؟

تیتراسیون فرآیندی است که با تجزیه و تحلیل شیمیایی مرتبط است. در این روش مقدار و غلظت برخی از اجزای یک نمونه با افزودن مقدار مشخصی از ماده دیگر اندازه گیری می شود. در این فرآیند معمولاً یک محلول استاندارد که محلولی با غلظت مشخص از ماده تیتراسیون است، به تدریج به محلول تیتراتور اضافه می شود.

به همین دلیل تیترازول آزمایشگاهی یا محلول استاندارد حجمی یکی از اجزای اصلی روش تیتراسیون است. بنابراین تیتر کردن یا استاندارد کردن محلول حجمی مورد استفاده در تیتراسیون یکی از مهم ترین پیش نیازها برای به دست آوردن نتایج تیتراسیون قابل اعتماد و شفاف است. اگر با غلظت دقیق محلول حجمی کار کنیم، می‌توان انتظار نتایج تیتراسیون دقیق و مطمئن را داشت.

جهت کسب اطلاعات بیشتر این مقاله را مطالعه کنید:تیتراسیون چیست ؟

نکته :

غلظت اسمی محلول استاندارد حجمی مورد استفاده به عنوان تیتر در فرآیند تیتراسیون مشخص است. این غلظت به دلیل شرایط مختلف می تواند با غلظت واقعی متفاوت باشد. به همین دلیل تعیین غلظت واقعی با استاندارد تیترومتری برای دستیابی به نتایج تیتراسیون صحیح بسیار مهم است.

برای انجام تیتراسیون به یک بورت که یک لوله اندازه گیری مدرج و بلند با یک درپوش و یک لوله تحویل در انتهای پایینی است، نیاز است.

قیمت انواع هود آزمایشگاهی

چه عواملی بر فرآیند تیتراسیون تأثیر می گذارد؟

عوامل مختلفی بر فرآیند تیتراسیون و نتیجه حاصله تأثیر می گذارد. از جمله این عوامل می توان به روش اندازه گیری، ابزار (بورت)، الکترودها، فرآیند جابجایی، تعادل (خطای توزین)، دما و تغییر غلظت محلول حجمی (از طریق تغییر دی اکسید کربن، تبخیر آب یا حلال) اشاره کرد. ). انجام داد

کاربردهای تیترازول آزمایشگاهی چیست؟

تیترازول های مختلف با توجه به نوعشان کاربردهای متفاوتی دارند. کاربرد اصلی این محلول در تیتراسیون، اندازه گیری حجمی، کمپلکس سنجی و طیف سنجی می باشد.

از این محلول برای تولید محلولی برای حجم سنجی با درصد خلوص و غلظت دقیق و مشخص استفاده می شود. با افزودن تدریجی این محلول به محلول مجهول، غلظت ماده مورد نظر را به راحتی می توان تعیین کرد.

در طیف سنجی یا طیف سنجی با مقایسه میزان جذب محلول نمونه در طول موج مشخص با یک سری محلول استاندارد با غلظت های مختلف می توان غلظت محلول نمونه را تعیین کرد. برای تعیین غلظت از قانون آبجو استفاده می شود. اگر گونه مورد تجزیه و تحلیل در طیف سنجی جذب قابل توجهی داشته باشد، می توان از هر طیف سنجی استفاده کرد.

چگونه از تیترازول آزمایشگاهی استفاده کنیم؟

از تیترازول یا محلول استاندارد حجمی برای سهولت در تهیه اکثر محلول های مورد نیاز در آزمایشگاه های شیمیایی و انجام کارهای روزمره استفاده می شود. به همین دلیل، دانستن نحوه استفاده از تیترازول بسیار مهم است.

شرایط نگهداری محلول استاندارد حجمی در دمای 15 تا 25 درجه سانتی گراد می باشد. اگر دمای محل در این محدوده نباشد، کیفیت این محلول آسیب می بیند. برای نگهداری تیترازول باید توجه داشت که قبل از مصرف از بسته بندی مخصوص خود جدا نشود.

برای تعیین طیف سنجی محلول های استاندارد با غلظت های مختلف تهیه و بر روی آنها طیف سنجی انجام می شود. به این ترتیب منحنی استانداردی به دست می آید که با استفاده از آن می توان غلظت ماده مجهول را بر اساس شدت جذب آن در طیف سنجی تعیین کرد.

در تیتراسیون، تیترازول به تدریج به محلول آنالیت اضافه می شود. پس از رسیدن به نقطه تعادل، غلظت ماده مجهول با توجه به غلظت محلول استاندارد حجمی و به کمک معادله واکنش و روش های استوکیومتری به دست می آید.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

0
X